POGOSTA VPRAŠANJA 

Zakaj naj bi se obrnil-a za pomoč pri pospravljanju?

Popolno pospravljanje doma je lahko kompliciran in stresen proces, ki ga boste lažje, temeljito in resnično zaključili, če imate pomoč nekoga, ki si najprej vzame čas, da razume, kako živite, nato pa vas vodi skozi proces, vam pomaga in vas podpira. Če boste pri urejanju doma imeli pomoč, boste prihranili veliko časa in hitreje temeljito pospravili enkrat za vselej.

Pomagala sem zelo zaposlenim ljudem, ki so uspešni na svojem delovnem področju, a so organiziranje doma pogosto prezrli. Brez motivacije in pomoči pospravljanja ne bi nikoli zaključili. 

Koliko časa bo trajalo pospravljanje?

To je odvisno od tega, kako močno si želite pospraviti dom, kakšni so vaši cilji, kako velik je vaš dom, koliko stvari posedujete in kako motivirani boste pri pospravljanju. 

Oceno predvidenega potrebnega časa za ureditev vašega doma je možna po prvem srečanju. Za zagotovitev učinkovitosti je povprečno priporočljivih 6 srečanj po 5 ur. V tem času je možen velik napredek brez posebnega fizičnega in čustvenega napora. Število ur se seveda lahko prilagodi. Lahko, da boste potrebovali manj svetovalnih ur, ali pa jih boste želeli več. 

Kaj lahko storim pred prvim svetovanjem?

Popolnoma ničesar, razen to, da se zavežete, da boste pospravili, jaz pa bom poskrbela, da vam bo postopek ustrezal in da vam bo urejanje doma v veselje.

Pred prvim srečanjem si le vzamete nekaj časa za razmislek, zakaj želite pospraviti dom, kako bi se radi počutili v na novo organiziranih prostorih, na kaj bi se radi osredotočili, ko se boste znebili nepotrebnih stvari in ko ne boste več zapravljali časa za pospravljanje. 

Priporočljivo je tudi, da pred vsakim srečanjem poskrbite zase, da ne boste lačni in žejni ter da boste naspani. Tako bo delo potekalo bolj gladko. 

Komu je namenjena pomoč pri pospravljanju?

  • posameznikom ali parom, ki so prezaposleni in nimajo dovolj časa, da bi se lotili pospravljanja ter  ga dokončali,
  • družinam, ki ne uspejo vzpostaviti reda,
  • posameznikom, ki jih navlaka bremeni in ne uspejo pospraviti sami,
  • posameznikom ali družinam, ki so se preselili v nov dom in potrebujejo pomoč pri vselitvi in organiziranju,
  • posameznikom, ki želijo zmanjšati količino stvari, ki jih posedujejo,
  • lastnikom, ki hišo ali stanovanje pripravljajo za najem ali prodajo,
  • komurkoli, ki ima za seboj prelomno življenjsko izkušnjo in želi zaživeti na novo. 

Ali moram karkoli kupiti za shranjevanje in organiziranje stvari pred pričetkom pospravljanja?

Ničesar! Odsvetujem, da karkoli kupujete, preden se lotite pospravljanja. Najprej bomo uporabili stvari, ki jih že imate. Ponavadi to zadostuje. 

V čem se Konmarijina metoda razlikuje od običajnega pospravljanja

Konmarijina metoda je način organiziranja doma, ki ga je razvila Japonka Marie Kondo, avtorica knjige Umetnost pospravljanja – urejeno stanovanje bo spremenilo vaše življenje. Njen način je edinstven v tem, da se pospravljanja lotimo po kategorijah (in ne po prostorih) po naslednjem vrstnem redu: obleke, knjige, dokumenti, različne podkategorije in sentimentalne stvari. Zaradi pristopa je metoda tudi izjemno učinkovita. Metoda je posebna tudi v tem, da je merilo, ali nekaj želimo obdržati ali ne, odgovor na vprašanje: ali me določena stvar navdaja z veseljem. Morda se vam zdi nenavadno, a to bo ključno pri odkritju vaše zmožnosti organiziranja. Obdani boste le s stvarmi, ki vam prinašajo veselje v skrbno organiziranih prostorih, ki jih bo enostavno vzdrževati v takšnem stanju. 

V čem se Konmarijina metoda razlikuje od minimalizma?

Konmarijina metoda vas poveže z vsem, kar imate radi. Pri tem ni omejitev, koliko stvari lahko obdržite, in pritiskov, da morate metati proč. Po tej metodi obdržimo stvari, ki nam prinašajo veselje, in ki jih zlahka lahko najdemo in pospravimo nazaj. Minimalizem pa se osredotoča na to, da posedujemo čim manj. 

Kaj pa, če kakšne stvari ne morem zavreči?

Potem jo obdržite! Metoda ne sili, da stvari mečete proč, ampak da obdržite tisto, kar vas navdaja z veseljem.